Gminne Biegi Przełajowe w Czarnymlesie

Czwartek, 25.05.2017

Dnia 25.05.2017r odbyły się Gminne Biegi Przełajowe w Czarnymlesie.

Reprezentantami Szkoły Podstawowej  z Wysocka Małego byli:

klasa IV: Aleksandra Klimek, Klaudia Chudy, Eryk Kołodziej, Jakub Kardas;

klasa V: Zuzanna Nowak ,  Ola Urbaniak,  Łukasz Bąk, Kacper Maliński;

klasa VI: Zosia Biały, Agnieszka Filipiak, Maciej Urbaniak, Błażej Grzywna.

Reprezentantami  Gimnazjum z Wysocka Małego byli:

klasa I G: Wiktoria Dera, Adrian Ratajczak, Jakub Kupijaj;

klasa III G: Tomasz Matysiak, Przemysław Lis;

Uczniowie naszej szkoły rywalizowali z zawodnikami  z czterech szkół: z Przygodzic, Chynowej, Czarnegolasu, Dębnicy. Rywalizacja była zacięta i wszyscy włożyli bardzo dużo pracy chcąc uzyskać jak najlepszy rezultat swojego biegu. Trud i wkład pracy przyniósł wspaniałe efekty, w klasyfikacji pucharowej i klasyfikacji indywidualnej uzyskując następujące wyniki:

W klasyfikacji  wszystkich drużyn Szkół Podstawowych reprezentanci naszej szkoły zajęli

wspaniałe II miejsce.

W klasyfikacji wszystkich drużyn z Gimnazjum reprezentanci naszej szkoły zajęli V miejsce.

W kategorii startów indywidualnych :

III miejsce      Maciej Urbaniak klasa        VI

Gimnazjum

II miejsce       Wiktoria Dera  klasa            I gimnazjum

Wszystkim serdecznie dziękujemy i gratulujemy. Życzymy dalszych sukcesów sportowych.

Tak trzymać!

Podsumowanie projektu Kumulacja Aktywności

Wtorek, 23.05.2017

23.05.2017r odbyło się spotkanie podsumowujące projekt Kumulacja Aktywności. Wszyscy uczniowie biorący udział w całorocznym projekcie „Kumulacja Aktywności” wraz z opiekunami zostali zaproszeni przez Panią Katarzynę Dulnik, koordynatorkę projektu, do Parku Trampolin w Ostrowie Wielkopolskim.  Odbyło się tam podsumowanie wszystkich sportowych działań, także na sportowo. Uczniowie mieli okazję wykazać się swoją zwinnością, gibkością i koordynacją ruchową korzystając z wszelkich atrakcji parku trampolin. Po wspaniałej zabawie i wojnie na kwadratowe gąbki nastąpiło oficjalne podsumowanie i podziękowanie. Pani Kasia Dulnik podziękowała Pani Dyrektor, nauczycielom i wszystkim uczniom zaangażowanym w działania  projektowe za współpracę, obecność na zajęciach, wytrwałość, sportowe zaangażowanie, promocję sportu i wspaniałą atmosferę. Pani dyrektor Irena Dymarczyk podkreśliła wielkie zaangażowanie Mistrzyni Sportu na rzecz naszej szkoły, wręczając pamiątkowe podziękowanie, kwiaty i upominek.

Wycieczka do Biskupina

Sobota, 20.05.2017

20 maja br. klasa IIA, III A i III B wybrała się na wycieczkę do Muzeum Archeologicznego w Biskupinie. Opiekunami były: pani Marzena Olek, pani Bogusława Górska i pani Mariola Roszak –Cholewka. Głównym celem wycieczki było poznanie miejsc i zabytków związanych z początkami państwa polskiego, oraz zdobycie wiedzy historycznej poprzez obserwację i doświadczanie. Wyruszyliśmy wcześnie rano, ale w bardzo dobrych humorach. Najpierw odbyliśmy podróż do Wenecji. Kiedy dotarliśmy na miejsce, czekali na nas przewodnicy. Zwiedzaliśmy ruiny zamku z XIII wieku oraz Muzeum Kolejki Wąskotorowej. Podziwialiśmy zabytkowe parowozy, wagony pasażerskie i towarowe, obejrzeliśmy również wnętrze zabytkowej poczekalni i budkę dróżnika, mogliśmy osobiście sprawdzić, jak działa zwrotnica zmieniająca kierunek jazdy. Następnie wsiedliśmy do kolejki wąskotorowej, która w czasie trzydziestominutowej podróży zawiozła nas do Biskupina. Przewodnicy w interesujący sposób opowiadali  o Osadzie Biskupińskiej oraz pokazywali nam bardzo ciekawe miejsca.

Nie bez przyczyny nazywany jest on ”polskimi Pompejami’. Świetnie zachowane pozostałości osady łużyckiej sprzed 2700 lat, pozwoliły stworzyć jedyny w swoim rodzaju rezerwat archeologiczny. Podczas zwiedzania obejrzeliśmy ekspozycję muzealną prezentującą historię osady i najpiękniejsze zabytki. Mieliśmy okazję odwiedzić obozowisko łowców i zbieraczy z epoko kamienia, wioskę wczesnopiastowską oraz osiedle obronne ludności kultury łużyckiej. Zobaczyliśmy jak wyglądało życie codzienne mieszkańców osady oraz poznaliśmy rzemieślników prezentujących swoje wyroby. Osobiście mieliśmy okazję wziąć udział w lekcji muzealnej. Każdy z nas mógł własnoręcznie wykonać naczynie ceramiczne, które na pamiątkę zabraliśmy do domu. Następnie odbyliśmy rejs statkiem pasażerskim „Diabeł Wenecki” po Jeziorze Biskupińskim.

W doskonałych nastrojach, pełni wrażeń wróciliśmy do domu .Wycieczka dostarczyła nam wielu niezapomnianych wrażeń, a to co zobaczyliśmy na długo pozostanie w naszej pamięci.

Zobacz zdjęcia

Ostatnia wspólna wycieczka uczniów klasy III gimnazjum

Piątek, 19.05.2017

Po zwiedzaniu Poznania w klasie I oraz Wrocławia w klasie II gimnazjum, tym razem, uczniowie z najstarszego rocznika w naszej szkole postanowili zorganizować wycieczkę klasową nad polskie morze. W dniach od 17 do 19 maja gimnazjaliści z klasy trzeciej przebywali trzy dni w Trójmieście.

Pierwszego dnia, w drodze nad Bałtyk, zwiedzono Biskupin – starą prasłowiańską osadę. Tutaj też uczniowie mogli zapoznać się z neolitycznymi stanowiskami  archeologicznymi oraz wioską wczesnośredniowieczną. Wieczorem, po zakwaterowaniu,
w gdańskim hostelu, odbyło się wieczorne zwiedzanie miasta. Drugi dzień obfitował
w kolejne atrakcje. Grupa z Gdańska udała się do Gdyni. Dzień rozpoczął się od zwiedzania ORP ,,Błyskawicy” – polskiego niszczyciela, z czasów II wojny światowej. Tego dnia gimnazjaliści zwiedzili Muzeum Marynarki Wojennej oraz odbyli rejs po Porcie Gdynia. Nie obyło się bez kilkugodzinnego plażowania i kąpieli w Bałtyku.  Wieczór upłynął na spacerze po Gdańsku. Trzeciego dnia uczniowie opuścili Trójmiasto. W drodze powrotnej odwiedzono Toruń. Złożono wizytę w Domu Mikołaja Kopernika. Ciekawym punktem zwiedzania grodu naszego astronoma był seans w Centrum Popularyzacji Kosmosu zatytułowany ,,Meteoplanet”.

Do Wysocka wszyscy wrócili opaleni. Pogoda sprzyjała wycieczkowiczom każdego dnia. Nie obyło się bez kremów do opalania. Opiekunami pożegnalnej wyprawy klasy III byli pan Marek Pawlicki oraz wychowawca – Piotr Szkudlarek.

GMINNY KONKURS WIEDZY O KRAJACH NIEMIECKOJĘZYCZNYCH I ANGLOJĘZYCZNYCH

Piątek, 19.05.2017

19 maja 2017 r. w Zespole Szkół w Dębnicy odbył się finał XIII Gminnego Konkursu Wiedzy o Krajach Niemieckojęzycznych oraz II Gminnego Konkursu Wiedzy o Krajach Anglojęzycznych dla uczniów szkół podstawowych. Uczestnicy z 6 podstawówek z naszej gminy zmagali się z testem sprawdzającym ich wiedzę na temat historii, geografii i życia społeczno-politycznego krajów niemieckiego i angielskiego obszaru językowego. Naszą szkołę reprezentowali w języku niemieckim Maria Kowalczyk z klasy VI oraz Laura Zielezińska z klasy V, natomiast anglistami byli Błażek Grzywna i Bartosz Pawłowski z klasy VI. Wielki sukces odniosła Maria Kowalczyk, która zajęła I miejsce w konkursie o krajach niemieckojęzycznych. Pozostałe miejsca w obu konkursach zajęli reprezentanci innych szkół. W imieniu Wójta Gminy Przygodzice pamiątkowe statuetki, dyplomy i nagrody wręczyli laureatom, uczestnikom oraz nauczycielom Dyrektor GZEAS w Przygodzicach Pani Barbara Duczmal oraz Dyrektor Zespołu Szkół w Dębnicy – Dariusz Spychalski.