Doświadczamy, wnioskujemy, rozumiemy. Realizacja projektu "Bądź jak Kopernik" - część II

       Szkolny projekt edukacyjny pn.: "Bądź jak Kopernik" zainspirował uczniów klasy VII i VIII, którzy pod kierunkiem nauczycielki fizyki p. Darii Kwapisz wykonali w domu szereg ciekawych doświadczeń fizycznych. Fizyka jest tą dziedziną wiedzy, której trzeba doświadczać, żeby ją pojąć i jedocześnie polubić. Filmiki z nagranymi eksperymentami uczniów udawadniają, że tak się właśnie stało. Zachęcamy do obejrzenia i zainspirowania się!
https://www.facebook.com/Szko%C5%82a-Podstawowa-im-Miko%C5%82aja-Kopernika-w-Wysocku-Ma%C5%82ym-207755139319774

     Poza tym nauczyciel chemii p. Marek Pawlicki zaproponował uczniom wykonanie doświadczeń chemicznych ukazujących reakcje chemiczne z udziałem sody, jodyny i wody. Dzięki tej metodzie badawczej uczniowie mieli okazję zaobserwować reakcje chemiczne i wyciągać odpowiednie wnioski. 

    Także na lekcjach geografii uczniowie zastosowali metody badawcze, sprawdzając czym jest ciśnienie atmosferyczne i jak ono wpływa na zmianę pogody i często nasze samopoczucia. Chętni uczniowie pod kierunkiem nauczycielki geografii p. Doroty Kittler wykonali domowej roboty urządzenia pomiarowe i przez trzy kolejne dni obserwowali i fotografowali wskazania barometru. Następnie wyniki swoich obserwacji zaprezentowali swoim kolegom.

Wszystkie te działania udowodniły, że nauka może być fascynującą przygodą i potwierdziły słowa Konfucjusza "Powiedz mi, a zapomnę, pokaż - a zapamiętam, pozwól mi działać, a zrozumiem!"

 Zobacz zdjęcia 

 
Jesteś tutaj: Strona główna