W grudniu 2012r rozpoczęła się realizacja projektu,, Nasza szkoła, szkoła wspierająca”. Projekt realizowany był w ramach indywidualizacji nauczania w klasach I-III i trwał do maja 2013r. Uczniowie brali udział w zajęciach logopedycznych, korekcyjnych, artystycznych, matematyczno- przyrodniczych   i wyrównawczych. Ogółem na zajęcia uczęszczało 32 uczniów, u których zdiagnozowano indywidualne zdolności, potrzeby lub problemy. Na zajęciach uczniowie w atrakcyjny sposób zdobywali nowe kompetencje. Trafnie dobrane i ciekawe pomoce dydaktyczne pozwalały rozszerzać wiadomości i umiejętności oraz pokonywać trudności. W ramach otrzymanych środków z EFS zakupiono pomoce dydaktyczne na kwotę 20 tysięcy złotych. Zajęcia wyrównawcze, logopedyczne i korekcyjne przyczyniły się do eliminowania niepowodzeń szkolnych oraz ich emocjonalnych i społecznych konsekwencji. Dzięki systematycznym ćwiczeniom kształtującym i utrwalającym umiejętności czytania, pisania i mówienia uczniowie nabierali większej pewności siebie na zajęciach lekcyjnych. Zajęcia wzmacniały wiarę we własne siły i możliwości. Dzieci bardzo chętnie uczestniczyły w zajęciach i same zauważyły, że zrobiły postępy. Zajęcia rozwijające zainteresowania matematyczno- przyrodnicze przyczyniły się do rozszerzania wiadomości i umiejętności, rozwijania spostrzegawczości i uczyły logicznego myślenia. Każde dziecko mogło ,,zabłysnąć’’ w roli odkrywcy, przyrodnika, czy znakomitego matematyka. Uczniowie przeprowadzali różne doświadczenia, rozwiązywali ciekawe zadania, łamigłówki oraz grali w gry logiczne. Kolejna grupa uczniów z dużym zaangażowaniem wykonywała różne ćwiczenia gimnastyczne. Często żmudne i wymagające powtórzeń zestawy ćwiczeń stały się atrakcyjniejsze dzięki ciekawym przyborom zakupionym w ramach projektu. Niwelowanie wad postawy u dzieci pozwala na harmonijny rozwój, utrwalanie nawyków prawidłowej postawy i czynnego wypoczynku. Celem zajęć artystycznych było wspomaganie wszechstronnego rozwoju osobowości uczniów, kształtowanie za pomocą różnych dziedzin sztuki dobrego smaku estetycznego i wrażliwości twórczej oraz rozwijanie indywidualnych zdolności. Tematyka zajęć dobierana była stosownie do pory roku, omawianych tematów i konkursów organizowanych przez różne instytucje. Uczniowie na zajęciach mieli możliwość podejmowania działań twórczych, zastosowania różnych technik plastycznych, nabywania umiejętności kreowania postaci oraz zgodnego współpracowania w grupie. Ważnym doświadczeniem było uczestnictwo w konkursach. Najwięcej radości przyniósł dzieciom udział w I Gminnym Konkursie na ,, Kwiaty wiosny z bibuły”. Organizatorem konkursu był Gminny Ośrodek Kultury w Przygodzicach. Uczniowie wykonali piękną kompozycję składającą się z żonkili, tulipanów, hiacyntów i stokrotek. Kwiaty ułożyli w kartonowej donicy ozdobionej kokardami. Do konkursu zgłoszono 58 prac z terenu gminy Przygodzice. Uczniowie bardzo cieszyli się z wyróżnienia, które zdobyli w tym konkursie. 21 kwietnia laureaci wybrali się na wystawę pokonkursową do Chaty Regionalnej w Przygodzicach i odebrali z rąk pana wójta dyplomy i nagrody ufundowane przez GOK.

Uczniowie chętnie uczestniczyli we wszystkich zajęciach. Proponowane na zajęciach formy pracy rozbudzały zainteresowania dzieci, motywowały do przezwyciężania trudności i wyrabiały poczucie własnej wartości, a stosowane środki dydaktyczne ułatwiały osiągnięcie zamierzonych celów.

Zobacz zdjęcia