Uczniowie gimnazjum wraz z nauczycielami  uczestniczyli w obchodach Tygodnia Edukacji Globalnej. "Edukacja globalna to część kształcenia obywatelskiego i wychowania, która rozszerza jego zakres przez uświadamianie istnienia zjawisk i współzależności łączących ludzi i miejsca. Jej celem jest przygotowanie odbiorców do stawiania czoła wyzwaniom dotyczącym całej ludzkości (www.teg.edu.pl). W naszej szkole skupiliśmy się na haśle „Wybierz zrównoważony styl życia!” i  realizowaliśmy działania związane z problematyką zrównoważonej i odpowiedzialnej konsumpcji oraz dbałości o środowisko naturalne (m.in. poprzez ograniczanie emisji dwutlenku węgla), a także przyjrzenia się w tym kontekście własnym, codziennym nawykom i decyzjom.

   Zobacz zdjęcia

Na lekcjach geografii uczniowie zapoznali się z tematyką zmian klimatycznych, na godzinie wychowawczej metodą burzy mózgów stworzyli „Złote zasady zmniejszające dostęp dwutlenku węgla do atmosfery”,  na lekcji plastyki rysowali plakaty o oszczędzaniu energii elektrycznej i wody, a na lekcjach techniki dyskutowali o odpowiedzialnej konsumpcji, w tym oszczędzaniu żywności. Kolejne działania będą miały przebieg badawczy. Chętna grupa uczniów przeprowadzi w swoich domach tygodniowy  pomiar zużycia energii elektrycznej i wody, a potem przez kolejny tydzień będą nakłaniać swoich domowników do oszczędnego zużywania prądu i wody. Zastosują proste metody, m. in. krótki prysznic zamiast kąpieli w wannie, mycie zębów przy pomocy kubeczka z wodą, wyłączanie na noc czuwania urządzeń elektrycznych, ograniczenie zużycia prądu w pokoju, obniżenie temperatury kaloryferów itp. Wyniki swoich doświadczeń grupa projektowa zaprezentuje uczniom i rodzicom w Dniu Projektów. W ten sposób udowodnią, że myślenie lokalne może mieć wymiar globalny!