W dniach od 10 do 12 maja uczniowie klasy VI wraz z wychowawczynią panią I. Grobelną oraz panią E. Cieluch przebywali na trzydniowej wycieczce w Trójmieście. Wyjazd miał miejsce już o 6 rano w środę. Około godziny 12.30 autokar dotarł do Gdańska, gdzie grupa spotkała się z przewodnikiem. Pierwszym punktem wycieczki był półwysep Westerplatte – miejsce, w którym znajdowała się Wojskowa Składnica Tranzytowa zaatakowana 1 września przez niemiecki pancernik Schleswig Holstein. Zwiedziliśmy ruiny koszar wojskowych, wartownie nr 1, wspólną zbiorową mogiłę żołnierzy Westerplatte, podziwialiśmy (mały cmentarzyk), Pomnik Obrońców Wybrzeża oraz tablicę upamiętniającą pielgrzymkę papieża Jana Pawła II do tego miejsca. Dalszą część środowego popołudnia spędziliśmy na pieszym zwiedzaniu najważniejszych zabytków gdańskiej starówki: Bramy Wyżynnej – reprezentacyjnej bramy wjazdowej do Gdańska, przed którą witano królów polskich, Bramy Złotej, Ulicy Długiej, przy której znajdowały się kamieniczki najbogatszych Gdańszczan, Ratusza Głównego Miasta, Fontanny Neptuna, Bramy Zielonej oraz Długiego Pobrzeża nad rzeką Motławą oraz ulicy Mariackiej – jednej z najpiękniejszych uliczek zabytkowego Gdańska, przy której znajduje się Kościół Mariacki – największy kościół w Gdańsku. Wczesnym wieczorem uczniowie zjedli obiadokolację i udali się do hostelu.

Zobacz zdjęcia

W czwartek klasa udała się do Gdyni, gdzie uczniowie zwiedzili Gdyńskie Akwarium. Uczniowie brali również udział w warsztatach Poznajemy Rekiny, podczas których pod binokularem obserwowano ząb, łuskę oraz jajo rekina. W południe grupa udała się do ORP  Błyskawicy – polskiego niszczyciela, który uczestniczył w działaniach II wojny światowej od pierwszych do ostatnich dni walk w Europie, operując na Atlantyku, Morzu Północnym i Morzu Śródziemnym. Z okrętu spacerkiem przeszliśmy do Muzeum Marynarki Wojennej. Po krótkiej przerwie na posilenie się udaliśmy się autokarem do Sopotu, gdzie przespacerowaliśmy się na słynnym molo oraz deptakiem ze słynnym Krzywym Domem. Późnym popołudniem wróciliśmy do Gdańska na obiadokolację. Wieczorem poszliśmy jeszcze na spacer po przepięknej gdańskiej starówce.

W piątek pieszo przeszliśmy do Centrum Hewelianum. W centrum uczniowie brali udział w zajęciach Dookoła Świata oraz Z Energią. Podczas zajęć poznaliśmy wnętrze ziemi, roślinność i zapachy Azji, mogliśmy spróbować swoich sił w jedzeniu pałeczkami, obserwowaliśmy zjawisko pustynnej burzy oraz jak powstaje fala, widzieliśmy igloo oraz górę lodową oraz doświadczyliśmy tornada na własnej skórze, mogliśmy posłuchać wyznania miłosnego w dowolnym języku europejskim oraz podziwiać swoją twarz na słynnym obrazie Mona Lisa Leonarda da Vinci. Mieliśmy okazję wypróbować swoje umiejętności w symulatorze jazdy. Widzieliśmy, jak promieniuje ruda uranu oraz sprawdziliśmy ile lat mają nasze uszy. Po tych ciekawych doświadczeniach ruszyliśmy w drogę do ostatniej atrakcji naszej wycieczki – do Malborka, gdzie zwiedzaliśmy zamek – siedzibę mistrzów zakonu krzyżackiego.

Około godziny 23 pełni wrażeń wróciliśmy do Wysocka Małego.