W dniach 28 - 31 maja uczniowie klasy III gimnazjum przebywali nad morzem w Kołobrzegu. Swoją wycieczkę planowali długo wraz z wychowacą Hieronimem Duczmalem, ponieważ mieli świadomość, że to już podsumowanie ich wspólnej, 9 - letniej przygody w szkole w Wysocku Małym. Podróż odbyła się pociągiem i to już było pierwszą atrakcją. Okazało się bowiem, że niektórzy z uczestników nie podróżowali nigdy koleją. Kołobrzeg przywitał nas wiosenną, słoneczną pogodą. Zadaliśmy sobie trud pieszych wędrówek, aby zobaczyć uroki miasta. Nic nie uszło naszej uwadze. Byliśmy na kołobrzeskim molo, promenadzie, zobaczyliśmy port handlowy, płynęliśmy statkiem przy ogromnej fali. W kolejnych dniach weszliśmy na latarnię morską, zwiedziliśmy port rybacki i Skansen Okrętów, a potem centrum miasta: Bazylikę, ratusz, Muzeum Oręża Polskiego. Uff...Jakby tego było mało, codziennie chodziliśmy na długie spacery wzdłuż brzegu morza lub przebywaliśmy na plaży, aby zaznać wspólnego relaksu. Niestety cztery dni szybko minęły, ale wspomnienia pozostaną na zawsze!