W dniach 5-6 czerwca 2018 r. klasa II oddział gimnazjalny wraz z opiekunami udała się na wycieczkę w Karkonosze. Chociaż już każdy był w górach, to jednak prawie cała klasa pojechała, aby być wspólnie ze sobą parę chwil. Po przejeździe do Szklarskiej Poręby, spotkaliśmy się z panią przewodnik, która rozpoczęła oprowadzać nas po górach. Rozpoczęliśmy od wjazdu wyciągiem krzesełkowym na Szrenicę, co było bardzo wygodne. Jednak z powrotem musieliśmy już schodzić na własnych nogach, ale dla takich widoków weszlibyśmy nawet do góry! Po drodze zobaczyliśmy Wodospad Kamieńczyka - najwyższy wodospad w polskich Karkonoszach. Urok i baśniowy klimat Wąwozu Kamieńczyka docenił Andrew Adamson reżyser brytyjskiej produkcji "Opowieści z Narnii: Książę Kaspian". Kamieńczyk doczekał się też własnej opowieści, ale żeby ją usłyszeć trzeba tu przyjść. Następnie udaliśmy się na nocleg do przepięknie położonego w górach pensjonatu, z którego rozpościerał się widok na góry i Szklarską Porębę (szczególny widok w nocy

Następny dzień to oczywiście wyprawa w góry. Tym razem będziemy zdobyć szczyt całkowicie, a mianowicie pieszo w obie strony. Po namowie pana przewodnika postanowiliśmy pojechać w kierunku Gór Sokolich i wejść na szczyt Sokolika (623 m n.p.m.). Wejście okazało się bardzo trudne, a ostatnie metry wręcz karkołomne. Ale zdobyliśmy szczyt. Warto było, bo widok - cudowny!

Pełni wrażeń wróciliśmy bezpiecznie do domu. Jest to już nasza wspólna trzecia wycieczka. Mamy nadzieję, że jeszcze gdzieś pojedziemy i znów nas poprowadzą Pani Dorota Kittler i Pan Hieronim Duczmal.